1043. SWAB-project A1, traject Barneveld - Deventer
Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat wil de doorstroming verbeteren op de achterlandverbinding A1. In het kader van Samen Werken Aan Bereikbaarheid (= SWAB; een samenwerkingsverband tussen Rijkswaterstaat en regionale organisaties) worden hiervoor verschillende trajecten in studie genomen. Bij de opstelling van de Spoedwet wegverbreding is voor een aantal kortetermijnverbeteringen voor de doorstroming op het hoofdwegennet een nieuwe procedure ontworpen. De aanleg van plusstroken op het deeltraject Beekbergen – Deventer-Oost is een van die procedures die via de Spoedwet worden geregeld. Daarom is dit project met voorrang uit de SWAB-procedu re gehaald, waarbij de SWAB-procedure wordt gebruikt om langeretermijnoplossingen voor het gehele traject van de A1 te bestuderen.
Procedure en adviezen
Richtlijnen |
---|
02-09-1999 Datum kennisgeving |
02-09-1999 Ter inzage legging van de informatie |
11-02-2000 Advies uitgebracht |
Advies voor richtlijnen |
Toetsing b |
06-10-2003 Kennisgeving MER |
06-10-2003 Ter inzage legging MER |
12-12-2003 Toetsingsadvies uitgebracht |
Toetsing b |
Opmerkingen bij de advisering
De Commissie bracht voor de projecten A1 Eemnes − Barneveld, A1 Barneveld − Deventer en A1 Deventer − Hengelo één advies voor richtlijnen uit.
In verband met de overgang van het SVV21 naar het NVVP2 zijn voor de SWAB-projecten op 5 november 2001 aanvullende richtlijnen vastgesteld.
Na overheveling van het project Plusstroken voor de A1 Beekbergen – Deventer-Oost naar de Spoedwet wegverbreding werden de richtlijnen voor dit onderdeel nogmaals aangepast, op 18 augustus 2003.
De verwachting is dat de Trajectnota/MER voor de structurelere aanpak in de tweede helft van 2004 ter visie gelegd kan worden.
Op 23 maart 2004 werd bekendgemaakt dat voor het traject Beekbergen – Deventer-Oost ook de uitvoeringsbesluiten bekendgemaakt: her verkeersbesluit, de ontheffing Flora- en faunawet, de bouwvergunningen, de spoorwegvergunningen en de keurontheffing.
1 Tweede Struktuurschema Verkeer en Vervoer.
2 Nationaal Verkeer- en Vervoersplan.
Betrokken partijen
Samenstelling van de laatste werkgroep
ing. Jan Derksen |
drs. Adrie de Jong |
ir. Kees Nije |
dr. Diana Prins |
Voorzitter: ir. Aad van der Velden
Werkgroepsecretaris: drs. Michiel Odijk
Initiatiefnemer en Bevoegd gezag
Initiatiefnemer |
---|
Rijkswaterstaat |
Bevoegd gezag |
---|
Rijkswaterstaat |
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport |
Overige gegevens
Gebied: Nederland, provincie Gelderland; Nederland, provincie Overijssel
Categorieën Besluit m.e.r.
Code | Omschrijving |
---|---|
C01.4 | tot 1-4-2011: Verbreding hoofdweg of ombouw tot autosnelweg |
Bijgewerkt op: 31 aug 2007